23 marca 2014

KURS - dekoracje wielkanocne - owieczki cz 1

Witam serdecznie :)

Przyszła wiosna i to jaka piękna :) Za niecały miesiąc święta, już na sklepowych półkach uśmiechają się wesołe baranki i przyciągają wzrok kolorowe pisanki, które mnie osobiście tylko inspirują do stworzenia kolejnej dekoracji z masy solnej :)

Dzisiaj wspólnie zrobimy wesołą owieczkę - wiosenną dekorację stołu wielkanocnego. Z jednego wzoru ulepimy: podziękowanie dla gości, serwetnik i dekorację na patyku :)
Zapraszam na kurs.


Potrzebne będą:
-masa solna:
1 szkl mąki + 1 szkl soli + ciepła woda
-wałek
-nożyk
-patyczki do szaszłyków
-foremki kwiatuszki
-okrągła, mała fotemka
-rurka do napojów
-woda + pędzelek
-papier do pieczenia/folia aluminiowa

1. Rozwałkowujemy ciasto, wykrawamy kwiatuszki i kółeczka (nie miałam tak małej okrągłej foremki więc użyłam pustego pojemniczka po farbie plakatowej). Sklejamy (woda + pędzel) ze sobą.


2. Uszy: formujemy małe kuleczki, spłaszczamy i ściskamy z jednej strony. Doklejamy uszka do owieczki.


3. Grzywka :) : prostym sposobem (przy pomocy foremki) wycinamy grzywkę i doklejamy do owieczki. Jeżeli nie macie takiej foremki, możecie przecisnąć masę przez wyciskacz do czosnku lub wyciąć kilka paseczków. Za pomocą nożyka robimy zarys buźki.


4. Kopytka: formujemy kulki, spłaszczamy palcami, robimy dziurki, nacinamy i gotowe.


5. Do kilku owieczek wbiłam patyczek do szaszłyków, w kolejnych zrobiłam po dwie dziurki (będą to serwetniki), w następnych zrobiłam po trzy dziurki (podziękowania dla gości).
Kopytek użyję tylko do dekoracji na patyku.


6. Wszystkie owieczki układamy na blachę, wyłożoną papierem do pieczenia i .... do piekarnika :)
Suszymy ok 2- 2,5 godz w temperaturze 80 stopni. Jeżeli zwiększycie temperaturę owieczki się zarumienią. Na początku suszenia zawsze uchylam drzwiczki, żeby masa odparowała.

Zapraszam Was jutro, pomalujemy owieczki i ubierzemy w wiosenne kolory.

Potrzebne Wam będą: biała i czarna farba (do oczek), pędzelki, kolorowe farbki i wstążeczki.





Jeżeli wzorujesz się na moim kursie, umieść do niego link. Dziękuję.

Zapraszam na cz. 2 kursu - klik

Pozdrawiam ☼ cieplutko, dziękuję, że do mnie zaglądacie :)


16 komentarzy:

  1. Świetny kurs, pomysł i wykonanie:)
    Pozdrawiamy

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale super pomysł! ;-) Krok po kroku wcale nie jest trudno i powoli według instrukcji można ulepić coś ślicznego! ;-))

    pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń
  3. To teraz nic tylko lepić , suszyć i malować :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ekstra kursik, odrazu nabiera się chęci do zrobienia takich ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam te Twoje "wypieki"! Przecież one jak marcepanowe do schrupania wyglądają!

    OdpowiedzUsuń
  6. Kochana świetny kurs i bardzo słodkie owieczki :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jak zwykle piękne :) Uwielbiam twoje prace, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. mój głos na twojego kota poleciał już jakiś czas temu, bardzo podoba mi się ten kursik, bardzo bym chciała go wykorzystać... tylko czy znajdę na niego czas :(
    bvzka

    OdpowiedzUsuń
  9. Prześliczne te owieczki, nawet takie niepokolorowane:) Podziwiam perfekcyjne wykonanie:) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  10. Wspaniały kursik Aniu!!!! Ale ja i tak wolę podziwiać Twoje prace niz mam zrobić to sama:) Mnie by szlag trafił przy pierwszej uturlanej kulce...

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetny przejrzysty kurs jak znajdę chwilę to może spróbuje razem z dziećmi ,buziaki Ewa.

    OdpowiedzUsuń
  12. No wiesz,chyba się skuszę i sama zrobię owieczki:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Jakie cudne baranki świetniy kursik :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja to bym nic nie malowała, bo jest fenomenalnie piękna.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde miłe słowo :)